با سلام

ای میلی داشتیم مبنی بر اینکه لابلای اموزش انژکتور مباحث دیگر نیز بیان شود و ما برای اجابت این امر مباحث انژکتور را در پایان هفته و در طول هفته مباحث دیگر را عنوان میکنیم .

معنای "شمع سرد" و " شمع گرم" و " محدوده حرارتی " چيست ؟
به طور كلی شمع‌ها به دو نوع "گرم" و "سرد" تقسيم می‌شوند. شمع گرم به گونه‌ای طراحی شده است كه دما به اندازه كافي در دماغه سراميك نگهداری شود تا رسوبات روغن و كربن بسوزند. در اين حالت حرارت، روی دماغه عايق پخش می‌شود. نوع سرد به منظور جلوگيری از احتراق زودرس طراحی شده است. در اين حالت حرارت، سريع‌تر انتقال می‌يابد و به همين دليل است كه اين نوع شمع‌ها در زمانی كه موتورها بايد بار زيادی را تحمل كند، مورد استفاده قرار می‌گيرند. در نوع گرم، به دليل جريان بيشر، سطح دماغه بيش از نوع سرد در معرض گازهای احتراقی قرار دارد و در مقايسه با شمع سرد، به درجه حرارت بيشتری می‌رسد.

 

شمع سرد                      شمع گرم

اما در محدوده حرارتی، كه مهمترين شاخص عملياتی شمع خودرو به شمار می‌رود، توصيه می‌شود كه شمع‌ها در محدودهای حرارتی گوناگون طراحی شوند. دليل در نظر گرفتن محدوده حرارتی آنست كه سر شمع‌ها بايد در دماهای بالا عمل كنند تا از جرم گيری يا كثيف شدن جلوگيری شده و به اندازه كافی خنك بمانند تا "پيش اشتغال" نيز پيش نيايد سرعت انتقال حرارت- چه سريع، چه آهسته- به طراحی شمع مربوط می‌شود و تفاوت بين شمع گرم و سرد را نشان می‌دهد.

 

 

 

با تشکر

نوشته شده توسط saeed   | لینک ثابت |